Home HYpe MOzgo Urbantripp Szubjektiv

Trollháború: A 9gag online serege Magyarországra tart

írta: sparkie ; 2011.12.19. 06:14

Biztosan vannak olyanok, akik nem ismerik a 9gag.com nevű oldalt. Tömören fogalmazva az itthon is létező poénblogok alfája és omegája, több mint félmillió like-kal és egy igen nagy online közösséggel. Az alapvetően vicces képkommentekből, mémekből és minimalista képregényekből álló oldal egyike azoknak az internetes jelenségeknek, amelyek nagyban meghatározzák az online trendeket. Ezért is érdekes egy egészen friss eset, amely egy magyar felhasználóval történt.

Egy bizonyos Szolnoki János ugyanis feltöltött az oldalra egy képet, ahol annyit kért 9gages társaitól, hogy like-olják egy videóját, amelyet a Nescafe Hungary pályázatára készített. Ez így alapvetően senkit sem érdekelne. Azonban a feltöltő célja nemesnek nevezhető, mivel a pályázaton nyerhető összeget mozgássérült gyerekek utaztatására szerette volna elnyerni. Erre már nem lesz lehetősége, mivel kizárták a versenyből.

Ugyanis 46 ezren like-olták a videóját ami több, mint a pályázatot meghirdető kávémárkáé. Ez bizonyára szemet szúrt a cégnél is és kizárták a versenyből, mondván biztos csalt. Ezt egy újabb 9gag poszt követte és a honlap kitartó közönsége célbe vette a kávés cég Facebook oldalát és folyamatosan teleszemeteli a falát.

Hasonlóra eddig az internet legaljaként emlegetett 4channál volt példa, akik nem riadnak vissza honlapok feltörésétől kezdve egészen a szerverek lebénításáig. A 9gag azonban nem ez a kategória volt eddig. Emiatt is homályos kicsit a történet. A 9gagen rengeteg poszt törölve lett a témával kapcsolatban, bizonyára nem tetszik nekik annyira, hogy a támogató like-olásból online trollsereg háborúja lett. A másik zavaros rész maga a poszt, amit a verseny megnyerésének céljából raktak ki. Ebben utalnak arra, hogy 3000 like szükséges a videóhoz, viszont ennek miértjéről se a Nescafe odalán, se a Facebookon, se a 9gagen nem találni semmi információt, illetve annyit igen, hogy a döntőbe bejutó 30 pályázat közül a két legtöbb like-ot kapó is megkapja az 1 millió forintos fődíjat.

Ettől függetlenül ott áll a helyzet, hogy az időpocsékolásnak tartott 9gag egy valóban nemes célt karolt fel, a maga érdekes módján. Valószínűleg ezzel nem fogja János megnyerni a versenyt és nem fog tudni mozgássérült kisöccsének és sorstársainak kirándulásokat szervezni, de legalább felhívta magára a világ figyelmét, ami a Nescafe esetében még rohadt kellemetlenné is válhat, pláne amikor egy ilyen komoly témával kapcsolatban inkább az időgép építést vagy a zumba táncolást preferálják. Eközben a 9gag-en megjelentek a Nescafét bíráló, kifigurázó posztok és mémek, a negatív hozzászólások pedig folyamatosan mennek az oldalra, ahogy ugye a 9gag sereg csoport is megalakult. Persze nem tisztünk véleményt formálni, de nem biztos, hogy szerencsés dolog volt kizárni valakit úgy, hogy a versenyt alapból úgy írják ki, hogy a like-olásra buzdítson. Utána meg pláne nem nevezhető ügyes húzásnak az, ha a zsűri ízlésével magyarázzák a pályázat elhasalását.

: hype meme nescafe 9gag

A bejegyzés trackback címe:

http://nulladikkerulet.blog.hu/api/trackback/id/tr943474703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.

Keresel valamit?

Az alábbi form segítségével kereshetsz a site-on:

Így se? Értesíts egy kommentben, hogy utánajárhassunk!

3. oszlop